Hoe krijg je meer bereik op social media?

Chase Jarvis geeft advies over netwerken

Fabienne Keijzer 943
Als fotograaf in 2017 heb je natuurlijk niet alleen een website, maar ben je ook actief op verschillende social mediakanalen. Maar toch krijg je niet de respons die je verwacht. Hoe komt dat? Chase Jarvis heeft een paar rake woorden van advies voor je.

Advies over netwerken van Chase Jarvis: geen half werk

In deze video vertelt Chase Jarvis, op een ietwat agressieve manier,  wat je moet doen om meer bereik te creëren middels netwerken. Het is namelijk bij lange na niet genoeg om je werk slechts te delen via social media of een blog of website. Het maken en het online plaatsen van je werk is pas de helft. De andere vijftig procent komt pas als je echt je best doet om een netwerk te creëren. Dit houdt in dat je niet alleen online, maar ook zeker offline aanwezig moet zijn. Ga bijvoorbeeld naar bijeenkomsten en congressen waar je met mensen kunt praten over je werk. Maar ook je online aanwezigheid is erg belangrijk. Volg personen die je inspireren, deel hun content en laat je reactie achter. Alleen als je er echt werk van maakt zal je resultaten te zien krijgen.
Bekijk de video hieronder:

Geef je online aanwezigheid een boost 

Nu is het natuurlijk niet de bedoeling dat je echt maaltijden overslaat om een bepaald evenement te kunnen bekostigen zoals Jarvis zegt, maar de boodschap is in ieder geval duidelijk. Ga eens op zoek naar fotografen, filmmakers of ontwerpers met een grote community die je inspireren. Het is leerzaam om te zien wat deze mensen plaatsen en vooral hoe. Wat voor teksten en hashtags worden er gebruikt? Delen ze werk van anderen die hen weer inspireren? Geef je online aanwezigheid een boost en voor je het weet heb jij ook een grotere hoeveelheid volgers, met alle voordelen die daarbij komen kijken.

En vergeet vooral niet je foto’s te uploaden in onze Lezersgallery! Je weet maar nooit wat dat je oplevert ;-)

Lees ook: Hoe krijg je meer volgers op Instagram? 

afbeelding van Fabienne Keijzer

Fabienne Keijzer | Redacteur

Bekijk alle artikelen van Fabienne