Digitale detox met analoge insta-camera

Fujifilm instax lanceert nieuwe SQ6

Christel de Wolff 950
Eerder kondigden we al aan dat hij er aan ging komen, maar nu is het echt zo ver. De Fujifilm instax SQ6 is een feit.

Het nieuwste model instant camera sluit naadloos aan op een generatie die graag verhalen met analoge fotografie creëert. De Fujifilm instax SQ6 biedt namelijk alles wat je verlangt: looks, creatief printformaat, drie kleurenfilters die je op de flitser kunt plaatsen, double exposure voor extra creatieve creaties en zelfs een selfie modus inclusief klein spiegeltje op de voorkant van de lens.

TOKAYO

Na het enorme succes van de  instax mini 9 waarvan er alleen al in Nederland 150 000 werden verkocht, wil Fujifilm met de SQ6 op een makers-mentaliteit inspelen en een nieuwe doelgroep aanspreken, zegt Raymon Luijks van Fujifilm instax.

Daarom is de lancering van deze bijzondere camera tevens de start van een samenwerking met Pepijn Lanen (Faberyayo) en zijn creatieve zielsverwant Steven van Lummel. Samen maakten zij een reisverslag van Japan met behulp van Fujifilm instax. Het eerste exemplaar van het boek 'Tokayo. The adventures of Steev and Yayo in Tokyo' werd gepresenteerd tijdens de officiële release van de SQ6.

(Dis)connect me 

Trend researcher Hortense Koster (Trndmrkr) onderzocht in opdracht van Fujifilm instax waarom instant fotografie zo'n succes is onder millennials. De onderzoeker concludeerde daarop dat jong volwassenen zich hyperbewust zijn van de consequenties van onder andere social media verslaving. Er is zodoende een opkomende hang naar een 'digitale detox' en offline ervaringen.

afbeelding van Christel de Wolff

Christel de Wolff | Redacteur

Bekijk alle artikelen van Christel