Niets wordt bij SIGMA aan het toeval overgelaten

SIGMA: 'Van alternatieve keuze tot logische eerste keuze'

Redactie DIGIFOTO Pro 742
Het Japanse familiebedrijf SIGMA gooide in 2012 het roer om. Was een SIGMA-objectief tot die tijd vooral een 'leuke aanvulling' in je fototas, vandaag de dag kun je je fototas volledig vullen met een complete, kwalitatief zeer hoogwaardige en professionele lijn van SIGMA-objectieven.

Van de Art- tot Contemporary- en Sports-lijn én, sinds kort, ook een lijn Cine-objectieven. Voor DIGIFOTO Pro 4.2018 spraken wij met Jan-Willem Verschuuren, General Manager SIGMA Benelux, en Marlow Wijnhoud, Project Manager SIGMA Benelux, over de transitie van toen en natuurlijk over het hier en nu. ‘SIGMA heeft zich ontwikkeld van alternatieve keuze tot logische eerste keuze.’

Lees ook: SIGMA introduceert vijf nieuwe objectieven

Prachtige anekdote

Halverwege ons gesprek vertelde Jan-Willem een prachtige anekdote die veelzeggend is voor de uiterst professionele werkwijze van SIGMA. Helemaal niets wordt bij SIGMA aan het toeval overgelaten, zo kunnen we uit dit verhaal opmaken. 'Toen SIGMA Benelux enkele jaren geleden op zoek was naar een nieuw kantoor, kregen wij vanuit ons hoofdkantoor in Japan nadrukkelijk te horen dat we ons niet in de buurt van een snelweg mochten vestigen. SIGMA wil namelijk niet dat stof dat vanaf snelwegen in de lucht terecht komt, van invloed kan zijn op de kwaliteit van onze reparaties. Om diezelfde reden is SIGMA Japan verhuisd van het drukke Tokio naar Aizu, een plaats midden in een prachtig en schoon natuurgebied.'

Het hele interview

Lees het hele interview met Jan-Willem en Marlow in DIGIFOTO Pro 4.2018. Je vindt dit interview onder de kop 'Wat SIGMA ontwikkelt en in de markt zet, is goed en gaat lang mee'. Kijk snel hier hoe je de nieuwste uitgave van DIGIFOTO Pro in huis haalt.

Lees ook: Aangekondigd: full-frame Foveon camera van SIGMA

 

 

 

 

afbeelding van Redactie DIGIFOTO Pro

Redactie DIGIFOTO Pro | Redactie

Bekijk alle artikelen van Redactie