Op bezoek bij de Leica POP-UP STORE Amsterdam
Dinsdag 10 juni 16.00 uur openen de deuren van de Leica POP-UP STORE. Het was hard werken voor de intiatiefnemers, die pas de ochtend van de opening het pand in mochten. Aan de inrichting zie je de haastklus echter niet af. De winkel is strak, sfeervol en biedt de beleving die Eric de Jonge, Marketing & Communication Manager bij Transcontinta, neer wil zetten.

'De winkel moet bezoekers honderd jaar Leica laten beleven. Zo kunnen ze oude boeken over het merk doorbladeren, de meest iconische foto's gemaakt met een Leica zien en natuurlijk het nieuwe Leica T-systeem bekijken.'

Pijpenla
De winkel is niet al te groot, een pijpenla noemt Eric het, maar dat draagt juist bij aan het persoonlijke karakter van het merk. Bovendien is de ruimte groot genoeg om een uitgebreid programma van lezingen en workshops aan te bieden. De komende drie weken is er namelijk heel wat te doen in de store. Check dus zeker even het volledige programma of loop gewoon spontaan binnen.

Animo
Als de pop-up store een succes blijkt, liggen er meer van dit soort winkels in het verschiet. 'Het fenomeen pop-up store is erg in opkomst', vertelt Eric. 'Ook buiten Amsterdam komen er steeds meer tijdelijke winkels en in ketens als De Bijenkorf kun je zelfs tijdelijk ruimte inrichten.' Het succes van de Amsterdamse store laat Transcontinenta afhangen van het animo. 'We hebben niet een bepaald bezoekersaantal dat we willen bereiken, maar als we het gevoel hebben dat genoeg mensen hier graag komen en deelnemen aan het programma, zie ik zeker toekomst in deze formule voor Leica.'

Meer informatie:
www.leicapopupstore.nl
www.facebook.com/leicapopupstorenl