Nieuwe sponsors voor tentoonstelling World Press Photo
De tentoonstelling is een overzicht van de winnende beelden van de internationale World Press Photo-wedstrijd voor fotojournalisten. Michiel Munneke, directeur van World Press Photo: “Wij zijn erg verheugd over deze samenwerking. Het is voor ons van belang dat we elk jaar weer de jaartentoonstelling kunnen brengen bij het grote publiek.” In 2010 trok de tentoonstelling in Amsterdam meer dan 50.000 bezoekers. “Deze samenwerking zal ons een sterke impuls geven om de publieke belangstelling voor persfotografie te blijven stimuleren.”
Sponsoren
Volgens David Brilleslijper van Delta Lloyd draagt het bedrijf met de ondersteuning van de World Press Photo-tentoonstelling bij aan de ontwikkeling van de cultuur in Amsterdam. Arnold Croiset van Uchelen, van Allen & Overy, ziet het als één van de belangrijkste doelstelling van het sponsorschap om steun aan de wereldwijde fotojournalistiek te bieden. “Als advocaten zijn wij elke dag bezig feiten boven tafel te krijgen en de rechter een zo juist mogelijk beeld van die feiten te geven. Maar er is geen betere en beeldender weergave van de feiten dan een foto.”
Oude Kerk, Amsterdam. Foto © bMA / Wikimedia Commons