EIZO viert 50-jarig jubileum

Monitorenfabrikant EIZO viert vijftigste verjaardag

Jasper Bol 427 0
Monitorenfabrikant EIZO viert het gouden jubileum. Dat wil het bedrijf niet onopgemerkt voorbij laten gaan. Het komende jaar zal het bedrijf op verschillende manieren aandacht besteden aan dit jubileum.

EIZO - wat 'beeld' betekent in het Japans - ontwikkelt monitoroplossingen voor het hogere segment. Het bedrijf begon vijftig jaar geleden met de productie van zwart-wit televisies op het platteland van Japan. In de jaren tachtig begon EIZO met het ontwikkelen en produceren van monitoren voor zakelijke klanten. Hierna breidde het bedrijf haar productportfolio uit naar specialistische markten. Tegenwoordig zijn de monitoren van EIZO beschikbaar in meer dan tachtig landen en worden ze op grote schaal gebruikt in onder andere de fotografie.

Concurrentievoordeel

Gedurende het grootste deel van haar lange geschiedenis heeft EIZO het onderzoek en de ontwikkeling, de productie en de kwaliteitscontrole zelf intern uitgevoerd. Toen bestaande onderdelen niet voldeden, heeft EIZO haar eigen semiconductors ontworpen en haar eigen software ontwikkeld als aanvulling op de hardware. Zo heeft EIZO toegevoegde waarde en concurrentievoordeel in het proces behaald. Dankzij deze bedrijfscultuur van zelfvoorziening kan EIZO zich onderscheiden door volledige oplossingen aan te bieden en tegelijk hoge kwaliteit en betrouwbaarheid te garanderen.

"EIZO is van een kleine fabrikant uitgegroeid tot een gerenommeerde beeldspecialist door de beste monitoroplossingen ter wereld te ontwikkelen, te produceren en te verkopen," aldus Yoshitaka Jitsumori, president en CEO van EIZO. "In de komende jaren zullen we onze beeldexpertise uitbreiden om aan de verwachtingen van onze klanten te blijven voldoen en een welvarende toekomst te realiseren met de waarde van beelden, zoals alleen EIZO dat kan."

Ontwikkeling

Ter ere van het 50-jarig jubileum zal EIZO nieuwe content delen met haar volgers op social media. De komende tijd plaatst EIZO vijftig weken lang elke woensdag een aflevering of een weetje op de social media kanalen in veel landen en talen. De berichten zullen gaan over veel verschillende onderwerpen, waaronder de herkomst van het bedrijf, de ontwikkeling die het bedrijf heeft ondergaan tot een hoogwaardige monitorfabrikant, vintage producten die het bedrijf door de jaren heen heeft uitgebracht en de huidige positie als een bedrijf in visuele technologie.

Meer informatie over het jubileum: www.eizo.nl/50-years

 

 

afbeelding van Jasper Bol

Jasper Bol | Redacteur

Bekijk alle artikelen van Jasper