Lacroix nieuwe sponsor World Press Photo

Redactie DIGIFOTO Pro
World Press Photo heeft een nieuwe sponsor gevonden: de Zwitserse horlogefabrikant Lacroix. Maurice Lacroix stelt een beurs van twintigduizend euro en diverse horloges beschikbaar voor de categoriewinnaars.

Lacroix stelt het geldbedrag beschikbaar onder de titel ‘Follow Your Convinctions’. Die titel sluit volgens de woordvoerder perfect aan bij de bekende fotoprijs, waarbij het gaat om authentieke verhalen, ware gebeurtenissen en hedendaagse thema’s. De verbindende factor is volgens hem het vermogen van fotografen om hun overtuigingen te volgen.

Risico's nemen

Ook Michiel Munneke, directeur van World Press Photo is enthousiast over de samenwerking. Hij ziet als gemeenschappelijke waarden tussen hemzelf en Lacroix de nadruk op kwaliteit en authenticiteit. Hij ziet in de horlogemaker iemand die met de persoonlijkheden van de ontwerpers grenzen weet te verleggen en vanuit zijn overtuiging risico’s durft te nemen. Inzet, toewijding en trouw blijven aan waar je in gelooft, daar gaat het Munneke om.

Honderd locaties

De tentoonstelling met de winnende beelden is van 22 april tot 19 juni in de Oude Kerk te Amsterdam te zien, daarna reist de expositie verder naar meer dan honderd locaties over de hele wereld. Voorafgaand aan de prijsuitreiking vindt een tweedaags programma plaats van lezingen, discussies en fotovertoningen.


Foto © Lacroix

afbeelding van Redactie DIGIFOTO Pro

Redactie DIGIFOTO Pro | Redactie

Bekijk alle artikelen van Redactie