Imagin8ion: Hollywoodfilm met consument als inspiratiebron

Redactie DIGIFOTO Pro

Voor wie altijd al de inspiratie voor een Hollywoodfilm had willen zijn, komt Canon nu met een unieke kans. Het bedrijf lanceert in samenwerking met acteur Ron Howard de fotowedstrijd Imagin8ion. De winnende inzendingen vormen de basis voor de film.

Canon en Ron Howard nodigen fotografen uit om vanaf 22 mei hun meest fantasierijke foto's, gebaseerd op een van de acht thema's voor de film, in te zenden. De fotowedstrijd Imagin8ion is onderdeel van de nieuwe Canon campagne 'Long, Live Imagination' en zal de inspiratiebron zijn voor een van de eerste films gemaakt met content van de gebruiker.

'Ik ben bekend als verhalenverteller, toen Canon mij benaderde om samen te werken aan de campagne 'Long Live Imagination' was ik ontroerd door de mogelijkheid om samen te werken met de consument en hun creativiteit van foto's te gebruiken als bouwstenen voor de film', aldus Howard.

Thema's

De acht thema's voor de film zijn: Omgeving, Tijd, Karakter, Stemming, Relatie, Doel, Hindernis en het onbekende. Gedurende de promotie zal Ron Howard, met hulp van Canon, uit iedere categorie een winnaar kiezen die de basis en inspiratie voor een korte film vormen. De film, geschoten met Canon dslr-producten, zal later dit jaar in aanwezigheid van de winnaars in première gaan in New York.

Meedoen?

Inzenden is vanaf 22 mei tot 14 juni mogelijk via het 'Imagination'-Youtube kanaal, ontworpen als interactieve gemeenschap voor Canon-gebruikers en liefhebbers van fotografie en zal tevens verbonden zijn aan Flickr, Facebook en Twitter. Daarnaast zal vanaf 23 mei ter promotie een tv-commercial gelanceerd worden.

afbeelding van Redactie DIGIFOTO Pro

Redactie DIGIFOTO Pro | Redactie

Bekijk alle artikelen van Redactie