Hoe krijg je 10.000 volgers per week op Instagram?

Hoe krijg je 10.000 volgers per week op Instagram?

Hoe krijg je 10.000 volgers per week op Instagram?

Eefke Burg 6251
Chris Do is niet zozeer een fotograaf, maar hij helpt fotografen en andere creatievelingen om het maximale uit hun business te halen. In een lezing die hij gaf voor The Futur, deelt hij geheimen waardoor je er tot 10.000 volgers per week bij krijgt op Instagram. Het loont de moeite om de volledige lezing terug te kijken, maar voor degenen die geen tijd hebben om de volledige 50 minuten af te kijken, hier de hoogtepunten.

Tip voor meer volgers op Instagram

Het eerste doel dat hij voor zichzelf stelde was om tenminste twee posts per dag te doen. Dat ging hem in eerste instantie niet goed af. Het duurde de maker ook meer dan een jaar om meer dan 5.000 volgers te krijgen. Hij heeft echter tijdens de eerste periode veel geleerd dat hij graag met ons wil delen.

De werking van sociale platforms

De eerste tip die hij deelt heeft te maken met sociale platforms. Deze willen namelijk dat je meer tijd op hun besteed en rollen daarvoor nieuwe features uit. Ze passen hierop zo hun algoritmes aan, dat makers die de nieuwe features gebruiken, hoger komen in het algoritme. Het is dus belangrijk om bij te blijven en nieuwe features te gebruiken.

Hoe krijg je 10.000 volgers per week op Instagram?

Instagram Carrousels

Een andere tip die de maker geeft is om gebruik te maken van Instagram carrousels. Elke keer als een gebruiker naar rechts swipet, gaat je engagementratio omhoog. Omdat Instagram erop is gericht dat gebruikers zo lang mogelijk op hun platform blijven, krijgen posts met een hoge engagementratio waar mensen lang mee bezig zijn meer voorrang door het algoritme. Door een lange carrousel te maken van de maximale aantal afbeeldingen, zijn mensen langer met je foto’s bezig, waardoor je beter naar voren komt in het algoritme.

Weten wat je klant wil

Chris Do vertelt dat je veel moet weten over wie je klant is, wat deze klant nodig heeft en waarom deze dat nodig heeft. Pas op het moment dat je dat weet dan kan je jouw content er zo op aanpassen en een strategie bouwen die werkt.

De maker deelt ontzettend veel tips waar je veel van leert. Bekijk de volledige video hieronder terug:

 

 

afbeelding van Eefke Burg

Eefke Burg | Redacteur

Als all-round content creator is Eefke gespecialiseerd in het maken van video-content en weet als geen ander een visueel verhaal te creëren. Zij is gepassioneerd en ondernemend. In haar eigen werk valt zij op door de grens op te zoeken tussen fantasie en realiteit. 

Bekijk alle artikelen van Eefke