Digitale fotolijstjes winnen aan populariteit

Redactie DIGIFOTO Pro
Het digitale fotolijstje is in opmars. Zo blijkt uit onderzoek van Futuresource Consulting in Frankrijk, Duitsland, Rusland en het Verenigd Koninkrijk.

In 2007 werden aanzienlijk meer fotolijstjes verkocht dan het jaar daarvoor. In totaal gingen 3.8 miljoen stuks over de toonbanken in West Europa. Het jaar daarvoor waren dat er maar 0.6 miljoen. De Europese verkoopcijfers zijn goed voor ongeveer 30 procent van de wereldwijde verkoop. Volgens Futuresource zal in 2011 veertien procent van de West Europese huishoudens een digitaal fotolijstje in huis hebben. Het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk zullen aan de leiding gaan met respectievelijk 29 en 23 procent.

De belangrijkste keuze-argumenten bij aanschaf zijn prijs en design. De meeste eigenaren hebben geen besef van resolutie, beeldverhouding, schermafmeting of andere technische specificaties van het apparaat, zo blijkt uit het onderzoek.

In Duitsland, Frankijk en Engeland is de woonkamer de eerste keus om de digitale foto’s tentoon te stellen, alleen in Rusland bleek de slaapkamer het populairst. Naar verwachting zal de verkoop de komende tijd flink blijven stijgen. 70 procent van de ondervraagden die al een lijstje in hun bezit hebben zijn van plan binnen de komende zes maanden nog een exemplaar aan te schaffen.

afbeelding van Redactie DIGIFOTO Pro

Redactie DIGIFOTO Pro | Redactie

Bekijk alle artikelen van Redactie