Blurb drukt elke 1,1 seconde een nieuw boek
Het gaat goed met Blurb, ondanks de moeilijke economische tijden. In 2009 bedroeg de omzet 45 miljoen dollar. Volgens Eileen Gittings, oprichter en CEO van Blurb, komt dit omdat mensen vooral nu staan te popelen om hun verhaal te vertellen. "Het vastleggen van je werk in een boek betekent dat het er toe doet."
Naast de sterke groei in de consumentenmarkt stegen de inkomsten van Blurb ook door de focus op de creatieve professionele gemeenschap. Waaronder veel fotografen, ontwerpers en reclame- en marketingbureau's.
Blurb kent in tegenstelling tot veel drukkerijen geen minimumoplage. Ook zijn de boeken tegen een zelf te bepalen prijs aan te bieden via de webwinkel van Blurb. Hierdoor kunnen zelfgemaakte boeken ook makkelijk verkocht worden.
Nederland
In Nederland is Blurb actief sinds 2007. Blurb koos toen Nederland als centrale locatie voor het drukken, inbinden en versturen van de boeken. Nederlandse consumenten krijgen daarom sneller hun boek bezorgd.