Peugeot en YellowKorner laten 5 fotografen hun visie op Allure delen
Peugeot start een samenwerking met YellowKorner, de toonaangevende uitgever en distributeur van kunstfotografie. Samen geven zij vijf fotografen de kans om hun visie op Allure te laten zien aan de hand van vijftien foto’s. Deze foto’s zijn vanaf oktober te bezichtigen in de galerijen van YellowKorner en het netwerk van Peugeot.
- EMOTIE: De fotografen gebruiken de kracht van beeld om Allure midden in het leven te laten zien.
- ALLURE: Peugeot wil zijn optimistische toekomstvisie delen door een ‘Allure-activist’ te worden.
- EXCELLENCE: Peugeot gaat samenwerken met YellowKorner, de toonaangevende uitgever van kunstfotografie.
Peugeot is ervan overtuigd dat de wereld beter wordt met Allure. Dat betekent dat de toekomst moet worden voorgesteld met stijl, creativiteit en ambitie, waarbij de mens centraal staat. Allure is de kern van de merkpositionering van Peugeot, nu en in de toekomst. Het concept van Allure is meer dan alleen onderscheidend design. Het is ook een mentale instelling, een houding en gedrag. Het gaat verder dan alleen het direct zichtbare.
Gedreven door deze ambitie wil Peugeot deze optimistische visie delen en een echte ‘Allure-activist’ worden.
Lees ook: Grafisch ontwerp getoond van J. Demsky voor PEUGEOT 9X8
Visuele kunst x Peugeot
Peugeot wil zich hierbij inzetten door de ondersteuning van en betrokkenheid bij visuele kunst. Daarvoor is Peugeot de afgelopen weken een aantal artistieke samenwerkingen aangegaan met kunstenaars van de nieuwe generatie: Emeric Tchatchoua, oprichter van kledingmerk 3.PARADIS en J. Demsky, visueel artiest.
Met de nieuwste samenwerking geeft Peugeot getalenteerde fotografen de kans om hun visie op Allure te laten zien. Daartoe werkt Peugeot samen met YellowKorner, de toonaangevende uitgever en distributeur van kunstfotografie, met een netwerk van 130 galerijen in twintig landen en de online galerij yellowkorner.com.Allure in vijftien foto’s
Peugeot en YellowKorner vroegen vijf bekende fotografen om Allure binnen hun eigen creatieve universum uit te beelden aan de hand van vijftien foto’s. Drie van deze foto’s tonen een van de Peugeot-modellen. De fotografen mogen zelf kiezen welk Peugeot-model zij daarvoor willen benutten.
Vijf fotografen, vijf zoektochten naar Allure
- Teresa Freitas: ‘Finding Allure in colours’ in Marokko
- Laurent Baheux: ‘Allure of the lion’ in Kenia
- Mister Fifou: ‘The pride of Allure’ in de buitenwijken van Parijs
- Laurence Laborie: ‘Feminine Allure’ in Lanzarote
- Oliviero Toscani: ‘The landscape of Allure’ in Toscane
Te zien vanaf oktober
Vanaf oktober 2023 is het werk van deze fotografen te zien op de website van YellowKorner en in hun galerijen. Ook worden de foto’s in het bijzijn van de fotografen in besloten kring getoond in de belangrijkste YellowKorner-galerijen in Europa. Tot slot worden de foto’s tentoongesteld binnen het netwerk van Peugeot.
Net als alle andere werken die YellowKorner heeft gepubliceerd, zullen ook de foto’s van deze samenwerking met Peugeot te koop zijn voor het publiek.
Venice International Photography Festival
Dit project ging op 20 april van start tijdens het Venice International Photography Festival, waar YellowKorner partner van is. YellowKorner nodigde Peugeot uit voor de openingsceremonie van het festival, waarbij een korte film werd vertoond waarin de samenwerking en de visie van de vijf geselecteerde fotografen werden gepresenteerd.
Lees ook: In gesprek met: automotive fotograaf David de Jong