Canon slaat PMA-fotobeurs over in 2010
De Photo Marketing Association (PMA)-fotobeurs wordt traditioneel gebruikt als toneel om nieuwe spiegelreflexen te presenteren. Vaak gaat het om high-end camera’s. Zo werden de EOS 1D Mark II en 1D Mark III geïntroduceerd vlak voor de PMA, om op de beurs uitgebreid tentoongesteld te kunnen worden.
Canon heeft nu verklaard niet aanwezig te zullen zijn op de PMA in 2010. Als reden noemt de camerafabrikant het verschuiven van de markt en het ‘samenvloeien van technologieën’. In 2010 zal Canon alleen aanwezig zijn op beurzen met een nog breder publiek. Zo wil Canon zich concentreren op de Consumer Electronics Show (CES) die in januari plaatsvindt. De laatste jaren zou de PMA gemiddeld zo’n 20.000 bezoekers hebben getrokken, terwijl de CES kon rekenen op 100.000 mensen.
In februari 2010 heeft de EOS 1D Mark III zijn derde levensjaar bereikt. Tussen de introductie van nieuwe modellen in de 1D-serie heeft tot nu toe altijd zo’n 3 jaar gezeten. De PMA in 2010 leek dan ook het ideale tijdstip om een opvolger aan te kondigen. Of Canon daar nu geheel vanaf ziet is nog maar de vraag. Mogelijk kiest de fabrikant voor een ander moment. Zo vinden ook de Olympische winterspelen plaats in februari 2010, een evenement wat zou kunnen dienen als laatste testfase voor een nieuwe hogesnelheidscamera.