Blurb helpt voortaan het goede doel

Redactie DIGIFOTO Pro
Blurb for Good is een platform waarmee non-profit organisaties en particulieren fotoboeken kunnen maken en gebruiken om bewustzijn, betrokkenheid en inkomsten te creëren voor maatschappelijke projecten. Iedereen kan meedoen.

Op de Blurb for Good-website kan iedere auteur een unieke pagina maken voor in de Blurb Bookstore, om zo hun onderwerp onder de aandacht te brengen. Daarnaast worden deze 'boeken voor het goede doel' in een aparte sectie gezet, gereserveerd voor fotoboeken met betrekking tot maatschappelijke projecten. Auteurs uit de Verenigde Staten, Canada en het Verenigd Koninkrijk kunnen zelfs een bijdrage aanvragen van Blurb voor ieder verkocht boek. Dat deed ook de maker van onderstaande illustratie, de cover van Spirit door de Schotse fotograaf John G. Moore, waarvan de opbrengst naar een ziekenhuis in Glasgow ging.

Visie

“De visie van Blurb is er altijd een geweest met een maatschappelijk betrokken inslag”, aldus Eileen Gittins, eigenaar van Blurb. “Nu zijn we op het punt gekomen dat we groot genoeg zijn om die droom werkelijkheid te maken.” Nog voor Blurb for Good gelanceerd werd, waren er al 17.000 maatschappelijke boeken verkocht met een opbrengst van 500.000 dollar. “Nu kunnen we actief meehelpen aan een beter doel”, zegt Gittins.


afbeelding van Redactie DIGIFOTO Pro

Redactie DIGIFOTO Pro | Redactie

Bekijk alle artikelen van Redactie