Net echt

Square Enix toont griezelig realistische tech demo

Siem van Woerkom 137 0
Met de hulp van Ray-Tracing technologie zorgt Square Enix er voor dat er in de toekomst misschien geen menselijke modellen meer nodig zijn voor fashion shoots.

Nieuwe tech demo

Square Enix-studio Luminous Productions heeft een nieuwe technische demo onthuld genaamd 'Back Stage' die laat zien hoe ray-tracing technologie gebruikt kan worden in scenes met CGI modellen. De demo word in realtime weergegeven.

Luminous Productions werd vorig jaar opgericht en is bemand door voormalige medewerkers van de videogame Final Fantasy XV. Regisseur Hajime Tabata leidde aanvankelijk de studio. Sindsdien heeft hij Square Enix verlaten. Zoals te zien is in de video laat deze technische demo de volgende generatie mogelijkheden zien voor de 'Luminous Engine'. Hier toont de real-time ray-tracering het gezicht en de emoties van het personage op een realistische manier die gewoon niet mogelijk is in eerdere real-time rending tech.

 

 

Toepassing in mode

Natuurlijk is deze tech demo allereerst bedoelt om te laten zien wat er de komende jaren allemaal mogelijk is in de wereld van video games en hoe makkelijk het zal worden voor ontwikkelaars om reflecties en realistiche schaduwen te implementeren in hun games. Toch spreken meerdere mensen al over de toepassingen van deze techniek in onze echte wereld. Waarom zou je bijvoorbeeld verschrikkelijk veel geld uitgeven aan een fotograaf, modellen en een locatie wanneer je dit in de toekomst allemaal in CGI zou kunnen ontwerpen? 

Dit was al een tijdje een droom voor veel mensen maar toch was het tot nu toe niet echt haalbaar omdat de engines waarmee deze beelden ontworpen moeten worden nog niet capabel genoeg waren om mensen te 'bouwen' die er geloofwaardig genoeg uit zagen. Het word dus afwachten wat er in de toekomst gaat gebeuren. 

afbeelding van Siem van Woerkom

Siem van Woerkom | Redacteur

Bekijk alle artikelen van Siem