Photoshopkunstenaars recreëren verloren kunstwerken met Adobe Stock

Photoshopkunstenaars recreëren verloren kunstwerken met Adobe Stock

Redactie DIGIFO... 1201 0
Tegenwoordig doet men erg hard hun best om ervoor te zorgen dat alle klassieke kunstwerken goed bewaard blijven. Er zijn speciale depots waarbij alles is geregeld om de kunstwerken zolang mogelijk mooi te houden. Helaas lukt dit niet altijd en worden er af en toe kunstwerken vernietigd in een brand, gestolen of kwijtgeraakt. Adobe vroeg Photoshopkunstenaars om een aantal van deze verdwenen kunstwerken na te maken met alleen stockfoto's.

In deze nieuwe campagne van Adobe genaamd 'Make a Masterpiece'  maken vier grafisch ontwerpers schilderijen na van grootheden als Rembrand en Caravaggio met alleen foto's van Adobe Stock. Elk werk kosten uren tijd en in elk schilderij zitten honderden stock-foto's verwerkt.


Lees ook: Behind The Scenes: Impact

 

Adobe Stock

Ongeveer een jaar geleden introduceerde Adobe een nieuwe stockfotodienst genaamd Adobe Stock. Adobe hoopt hiermee de grootste stockfotoaanbieder ter wereld te worden en claimt ruim 85% van alle stockzoekopdrachten te kunnen vervullen. Om deze dienst extra aandacht te geven zijn de deze 'Make a Masterpiece' campagne gestart. Adobe wil kunstkenners niet voor het hoofd stoten met deze campagne en laat weten dat ze niet doelen op het vervangen van de kunstwerken. 'Door ze na te maken kunnen we de schilderijen beter herinneren en tegelijk de wereld anders laten denken over stockfoto's'. Aldus Will Elliott, het brein achter deze campagne.

Voor meer informatie over de 'Make a Masterpiece' campagne van Adobe, kun je kijken op deze website.

afbeelding van Redactie DIGIFOTO Pro

Redactie DIGIFOTO Pro | Redactie

Bekijk alle artikelen van Redactie