NY Times organiseert uniek foto-experiment

Raymond 844 0
Het fotografieweblog LENS, onderdeel van NY Times, roept iedereen op om 2 mei 15.00 uur (GMT) een foto te nemen van zijn of haar situatie op dat moment. Alle ingestuurde foto's worden naderhand als een 'momentenmozaïek' op de wereldbol geprojecteerd.

Volgens LENS is de gedachte achter de foto belangrijker dan technische perfectie. Omdat je maar één foto kunt insturen, is het volgens NY Times zaak dat je van tevoren goed bedenkt wat je wilt vastleggen. De foto hoeft niet precies om 15.00 genomen te zijn, maar de organisatoren vragen wel een marge van maximaal een paar minuten.

Je foto kun je insturen via een speciaal formulier, welke na dat tijdstip actief zal zijn. Daarbij dien je ook je locatie en het betreffende onderwerp aan te geven.

De foto's verschijnen vervolgens zo snel mogelijk op de wereldbol. Op het weblog kun je ook alle inzendingen bekijken, gerubriceerd op onderwerp, land of waardering van andere lezers. De site zal enkele inzendingen apart onder de aandacht brengen.

In 'onze' tijdzone betekent 15.00 GMT vijf uur 's middags. De organisatoren van het experiment kiezen voor dit tijdstip gezien dan het merendeel van de bewoonde wereld in daglicht is gehuld.


afbeelding van Raymond

Raymond Luijbregts | Manager contentmarketing

Raymond Luijbregts(32) was hoofdredacteur van Clipboard Publishing van 2005 tot 2014. Hij studeerde journalistiek aan de Fontys Hogeschool in Tilburg en begon op zijn 23e bij dit magazine. Na vele reviews van laptops, smartphones en verhalen over marktontwikkelingen, het web en (open source) software nam hij in 2008 het hoofdredactionele stokje over van Peter Kulche. Hij is tevens de mede-grondlegger en ex-hoofdredacteur van DIGIFOTO Pro.

Zijn interesses liggen bij het internet, social media, blogging, content marketing, SEO en technologie in het algemeen.

Twitter: @rluijbregts
Google+: plus.google.com/+RaymondLuijbregts
Web: 

Bekijk alle artikelen van Raymond