Pas je prijs altijd aan

Video: Wat te vragen voor een commerciële shoot – Chase Jarvis

Redactie DIGIFOTO Pro 1935
Veel portret-, huwelijks-, en concertfotografen hebben een standaardtarief voor een shoot. Chase Jarvis krijg voor zijn vlog de vraag of een standaardtarief ook verstandig is voor commerciële shoots. Zijn antwoord: absoluut niet! In deze video legt hij uit waarom.

In de video vergelijkt Jarvis een commerciële shoot met een huis. Een kamer met tien kamers en een mooie tuin kost, natuurlijk, een stuk meer dan een klein éénkamerappartement en met fotoshoots is dat net zo. Als een bedrijf een shoot met 23 mensen op een bijzondere locatie voor drie dagen wilt, is dat heel anders dan één model zonder visagie op een zolderkamer.

Ook legt Jarvis uit waar je aan moet denken en hoe je het best kan omgaan met de hele verantwoordelijkheid van de shoot. Bijvoorbeeld als jij als fotograaf de locatie moet bepalen, de visagie moet regelen en ervoor moet zorgen dat de juiste rekwisieten klaarliggen. Al met al een zeer nuttige video voor iedereen die een grote commerciële shoot aangeboden krijgt.

 

Lees ook: 7 misverstanden over het starten van een fotografiebedrijf

Chase Jarvis

Chase Jarvis is een Amerikaanse fotograaf die op jonge leeftijd een camera erfde nadat zijn opa overleed. Hij raakte helemaal verknocht aan fotografie en besloot al snel hier zijn beroep van te maken. In de loop der jaren heeft Jarvis gewerkt voor grote merken als Volvo, Nike, Apple en Pepsi en heeft hij gerenommeerde awards gewonnen zoals de Hasselblad-award en de International Photography Award.

Kijk voor meer informatie op de website van Chase Jarvis.

afbeelding van Redactie DIGIFOTO Pro

Redactie DIGIFOTO Pro | Redactie

Bekijk alle artikelen van Redactie