Getty Images zet vol in op Virtual Reality

Getty Images zet vol in op Virtual Reality

Jasper van Bladel 1430
Fotoagentschap Getty Images zet vol in op virtual reality met de aankondiging van een platform dat speciaal bedoeld is voor 360 graden content. Bij de start zullen er al 12.000 360-graden- en gigapixel-beelden beschikbaar zijn.

Van oudsher is Getty Images een grote speler als het om fotografie gaat, maar sinds het allereerste begin van virtual reality hebben ze ingezien dat deze nieuwe techniek waardevol kan zijn. Meer dan vier jaar geleden al zijn ze gestart met het opbouwen van een database, waar nu het platform omheen gebouwd is. Getty noemt het de ‘Virtual Reality Group’.

Fotografen en filmmakers van het agentschap coveren verschillende grote evenementen zoals de Oscars, de Olympische Spelen en de presidentsverkiezingen in Amerika. Elke fotograaf heeft van Getty ook een 360-camera gekregen om VR-content mee te maken. Het bedrijf zegt zo de groei van de techniek te bevorderen en is daarom ook al diverse samenwerkingen aangegaan met grote bedrijven binnen de VR-wereld. Getty werkt samen met VR-brillenmaker Oculus en 360Cities.

Hugh Pinney, Vice President of Editorial Content bij Getty: ‘De diversiteit van de content, van de rode loper tot stadions met de grootste sportevenementen of beelden uit conflictgebieden, geeft mensen de mogelijkheid om informatie te ervaren die voorheen niet bereikbaar was. Virtual reality verandert hoe we naar deze grote evenementen kijken’.

afbeelding van Jasper van Bladel

Jasper van Bladel | Redacteur

Fotograaf en journalist

www.jaspervanbladel.nl

Bekijk alle artikelen van Jasper