Divers publiek bij Panasonic

Interview: Panasonic trekt bekijks op PI

Dre de Man 374
Op de PI is Panasonic aanwezig met een flinke stand, die vooral opvalt door de grote oerwoud-achtergrond met fotomodel ervoor. Hier kunnen bezoekers uitvoerig Panasonic-camera's en - objectieven uitproberen. Product Manager van Panasonic, Bart Derkx, vindt vooral de verscheidenheid en de oprechte interesse van de bezoekers bijzonder.

‘De zichtbaarheid van ons merk is toch wel het belangrijkste. Er wordt heel veel over de producten geschreven, maar we willen hier mensen ook de kans geven om de producten te proberen en te ervaren. Zien is echt geloven, ermee bezig zijn, daarom is het ook heel erg interactief. We hebben een fotomodel staan om de camera’s mee te testen, een high resolution demo, heel onze line-up hebben we hier staan, zodat bezoekers kunnen proberen en ervaren en dat is toch altijd stap één. Dat is voor ons het belangrijkste op deze beurs.’, aldus Bart Derkx, product manager Digital Imaging Panasonic Benelux

G9 en GH5S zijn eyecatchers

Zijn er modellen – afgezien van het fotomodel - die sterk de aandacht trekken?

'Bij ons zijn het qua camera’s vooral de G9 en de GH5S die de aandacht trekken. daarnaast doen de compacts met grote sensoren het ook goed. Goede aanloop dus, absoluut.'

Mensen kopen soms meteen een camera

Zien jullie ook dat er mensen zijn die hier een camera uitproberen en dan doorlopen naar CameraNU om hem aan te schaffen?

'Die zijn er zeker bij. Mensen zijn heel erg goed ingelezen over de producten, stellen gerichte vragen en zoeken de bevestiging om tot de uiteindelijke aankoop over te gaan, het laatste zetje.  Dat we bij professionele fotografen worden overwogen is op zich al een hele mooie stap voorwaarts. Mensen zijn wel heel benieuwd naar de G9 met de 20 beelden per seconde burst, dat zijn wel zaken die ze willen uittesten. Qua objectieven is het vandaag heel erg groothoek. De Panasonic Leica 8-18mm f/2.8-4.0, daar is heel veel vraag naar. We hebben vandaag ook de Panasonic Leica 50-200mm f/2.8-4.0, die komt midden-maart in de winkel. Bij die zie je ook dat mensen zeggen: 'wow, die wil ik ook even uitproberen'. De stabilisatie in dat objectief, in combinatie met de stabilisatie in de camera zelf, hoe dat samenwerkt, dat is echt heel erg mooi.

Divers publiek

Zijn er nog bijzondere klanten die eruit springen?

Je ziet elk jaar voor een deel dezelfde gezichten. De leuksten zijn de mensen die zeggen: “ik heb vorig jaar die camera gekocht”. Die zijn dan zo enthousiast dat ze nu komen voor extra objectieven. De echte liefhebbers, dat zijn de mooiste klanten. Maar er is zo’n grote diversiteit aan mensen en dus ook aan verhalen. Veel nemen foto's mee om te laten zien wat ze allemaal gemaakt hebben. Vanochtend sprak ik een man die maakte opnamen in een onderzeeboot, smalle ruimtes dus. Veel verschillende mensen die trots zijn op de foto’s die ze maken en die erop gericht zijn zichzelf te verbeteren, heel erg leuk.'

Bekijk hier onze Professional Imaging 2018 video:

afbeelding van Dre de Man
Door: Dre de Man

Dre de Man | Redacteur

Bekijk alle artikelen van Dre