Waarom je een blog zou moeten hebben

Waarom je een blog zou moeten hebben

Nadja Geskus 556
Een blog is iets simpels. Je kunt er foto’s plaatsen, verhalen. Je maakt op een persoonlijke manier een verbinding met de lezers. Maar waarom zou je eigenlijk aan een blog beginnen? Wat voor voordelen zitten eraan verbonden? Wij duiken dieper op dit onderwerp in.

Jouw stijl

Mensen zien natuurlijk wat jouw stijl is op jouw website of social media, maar een diepere uitleg over waarom je voor die stijl gaat is onbekend. Niemand weet wat jouw gedachtegang is achter de foto’s en dat is vaak juist zo interessant om te lezen. Je geeft als het ware een kijkje achter de schermen en in jouw gedachten. Voor klanten is dit ook erg interessant. Ze duiken namelijk in jouw manier van werken.

Waarom je een blog zou moeten hebben

Promoten

Een blog is een perfecte plaats om jezelf of om vrienden te promoten. Je kunt vertellen waarom je zo prettig met iemand samen werkt, wat de positieve punten zijn aan diegene of vertel bijvoorbeeld waarom jij zelf voor bepaalde opdrachten de geschikte persoon bent. Positief praten over andere, zal ook een positief effect hebben op de kijk van anderen naar jou toe.

Waarom je een blog zou moeten hebben

Vindbaarheid

Google is erg gesteld op mensen die regelmatig bloggen. Je zal daardoor dus ook makkelijker vindbaar zijn op Google en welke fotograaf wil dat nou niet? Handig om te weten is dat Google wel op een bepaalde manier waarde hecht aan blogs. Zo moeten er voldoende woorden in het artikel staan, minstens één afbeelding, moet je gebruik maken van een kernwoord dat vaker terug komt in het artikel en is het verstandig om links te plaatsen.

Fotografie door Nadja Geskus Facebook / Instagram / website

Visagie door Linda Blauw - Bluearts Make-up Academy

afbeelding van Nadja Geskus
Door: Nadja Geskus

Nadja Geskus | Redacteur

Bekijk alle artikelen van Nadja