Viewbook.com - gemakkelijk je portfolio online

Raymond 2037
In de zomer van 2008 lanceerden vier broers uit Rotterdam viewbook.com. Een nieuwe onlineservice die het voor fotografen en andere creatieven eenvoudig maakt hun werk zelf professioneel op internet te publiceren.

Een professionele presentatie van je werk  is essentieel als je je wilt onderscheiden als fotograaf. Viewbook heeft een web­applicatie ontwikkeld waarmee je zonder technische kennis zelf je portfolio of 'losse' presentaties snel en eenvoudig zelf kunnen maken, beheren en promoten. Het gaat daarin verder dan gratis alternatieven als Flickr.

Image manager
Viewbook beschikt over een intuïtieve 'image manager', waarin je je beeld uploadt, organiseert en waarmee je met één klik strak ontworpen flash-galleries en slideshows genereert. Dit gaat vrij eenvoudig; de interface is bewust 'simpel' gehouden en via drag & drop  sleep je je foto's gemakkelijk van de ene map naar de andere. De website voelt en werkt eigenlijk als een desktopapplicatie.

Portfolio-pagina's

Als fotograaf kun je met viewbook een onbeperkt aantal portfolio-pagina's op jouwnaam.viewbook.com aan­maken en deze op verschillende opdrachtgevers afstemmen. Ook is viewbook te koppelen aan je eigen domeinnaam. Van ieder project kun je een met een wachtwoord versleutelde 'gallery' maken, waar opdrachtgevers direct hogeresolutie foto's uit kunnen downloaden.

Fotohub
Viewbook.com als een soort 'fotohub' voor het delen van je foto's via social-networksites en blogs. Van afzonderlijke fotoslides kun je viewbook een stukje html-code laten genereren, die je vervolgens knipt en plakt op je weblog of sociaal-netwerkprofiel van bijvoorbeeld Myspace of Facebook.

De strakke interface van viewbook voelt en werkt als een desktopapplicatie


Fotopresentaties zijn eenvoudig naar wens aan te passen

afbeelding van Raymond

Raymond Luijbregts | Manager contentmarketing

Raymond Luijbregts(32) was hoofdredacteur van Clipboard Publishing van 2005 tot 2014. Hij studeerde journalistiek aan de Fontys Hogeschool in Tilburg en begon op zijn 23e bij dit magazine. Na vele reviews van laptops, smartphones en verhalen over marktontwikkelingen, het web en (open source) software nam hij in 2008 het hoofdredactionele stokje over van Peter Kulche. Hij is tevens de mede-grondlegger en ex-hoofdredacteur van DIGIFOTO Pro.

Zijn interesses liggen bij het internet, social media, blogging, content marketing, SEO en technologie in het algemeen.

Twitter: @rluijbregts
Google+: plus.google.com/+RaymondLuijbregts
Web: 

Bekijk alle artikelen van Raymond