Reclamebureau Just opent deuren voor Internationaal Fotofestival Leiden 2014

Redactie DIGIFOTO Pro 1643
Reclamebureau Just uit Leiden opent zijn deuren voor het Internationaal Fotofestival Leiden. Zowel in de etalage van het oude winkelpand als binnen komen verschillende foto’s te hangen van de prijswinnaar 2013, Marijke Groeneveld, met haar serie ‘Zeg maar dat het door de zon komt’.

Volgens Jeroen Wielaard, de creatief directeur van Just, past het nieuwe werk van Marijke bij de uitstraling van het reclamebureau. ‘Het werk wat wij laten zien, is best wel persoonlijk en gedurfd. Er zit een verhaal in. Wij vertellen graag verhalen, haar beelden doen dat ook. Ze brengen ons op ideeën voor verhalen en vice versa.’

Reclamebureau Just Internationaal Fotofestival Leiden 2014

Ook in het weekend

Bezoekers van het Internationaal Fotofestival Leiden kunnen niet alleen doordeweeks naar binnen, maar ook in het weekend. Volgens Wielaard willen veel mensen een kijkje nemen in het pand, maar durven ze dat niet. Hij hoopt dat door de foto’s van Marijke de mensen toch naar binnen komen.

De foto’s die daar zijn te zien, bevinden zich in dezelfde ruimte als waar de medewerkers van Just aan het werk zijn. Maar bang voor afleiding is Wielaard niet. ‘We zien het wel. Ik hoop juist dat er veel mensen langskomen zodat er afleiding komt. Dat is dan een goed teken voor het Fotofestival.’

Warm hart

Just draagt Leiden een warm hart toe. Als Leids bureau ondersteunen ze graag unieke evenementen. Daar hoort het Internationaal Fotofestival Leiden ook zeker bij. Tijdens de eerste editie van het festival keek Just al uit op foto’s die op de Hooglandse Kerkgracht tentoongesteld waren. Toen vond Wielaard het nog wat kleinschalig, maar nu wordt het festival steeds groter. ‘Dat vinden we belangrijk, we doen graag mee met evenementen die substantieel zijn.’

afbeelding van Redactie DIGIFOTO Pro

Redactie DIGIFOTO Pro | Redactie

Bekijk alle artikelen van Redactie