Photokina: een kijkje in het perscentrum

Raymond 411
Op de Photokina zijn niet alleen dagjesmensen en fabrikanten aanwezig, ook journalisten rennen en vliegen langs elkaar heen. Voor hen is er een streng bewaakte ruimte waar ze artikelen kunnen uitwerken en goedkoop kunnen eten. Wij hebben uiteraard toegang en geven een 'sneak peak inside'.

Het grootste perscentrum bevindt zich helemaal in een punt van het beursgebouw, waardoor de razende reporters de nodige beenspieren zullen kweken de komende dagen. Je kunt er werken op desktops, je eigen laptop inpluggen, er is gratis Wifi en een redelijk betaalbare catering.  Dat laatste is maar goed ook, want de gemiddelde prijzen in de bezoekershallen zijn niet mals.

Toegang heb je alleen met een gele perskaart om de nek; nieuwsgierige bezoekers worden vriendelijk maar dringend de deur gewezen. Een impressie achter de schermen van de verslaggeving.

Driftig tikkende journalisten. En wie is toch die man met dat eeuwige rode petje?

Ook aan de inwendige mens wordt gedacht.


De stand voor de persmappen is inmiddels aardig leeggeplukt. Het harde nieuws loopt dan ook op zijn einde.


Laptopje inprikken, gassen en gaan met die banaan.

afbeelding van Raymond

Raymond Luijbregts | Manager contentmarketing

Raymond Luijbregts(32) was hoofdredacteur van Clipboard Publishing van 2005 tot 2014. Hij studeerde journalistiek aan de Fontys Hogeschool in Tilburg en begon op zijn 23e bij dit magazine. Na vele reviews van laptops, smartphones en verhalen over marktontwikkelingen, het web en (open source) software nam hij in 2008 het hoofdredactionele stokje over van Peter Kulche. Hij is tevens de mede-grondlegger en ex-hoofdredacteur van DIGIFOTO Pro.

Zijn interesses liggen bij het internet, social media, blogging, content marketing, SEO en technologie in het algemeen.

Twitter: @rluijbregts
Google+: plus.google.com/+RaymondLuijbregts
Web: 

Bekijk alle artikelen van Raymond