Photokina: Carl Zeiss Distagon T* 35mm f/1.4 testfoto's

Raymond 791
Carl Zeiss introduceerde onlangs het 35mm f/1.4 objectief. Op de Photokina wisten we een exemplaar te bemachtigen en op een Canon 5D Mark II te schroeven. Het resultaat kun je hier downloaden.

Het Carl Zeiss-objectief moet een alternatief gaan bieden voor merkeigen lichtsterkte groothoekprimes van Canon en Nikon. Ook kan de 35mm f/1.4 prima als standaardobjectief op een aps-c-camera geschroefd worden. Het stuk glas is nog niet op de markt en staat gepland voor begin 2011, in eerste instantie alleen voor Canon en Nikon. Wij konden op de Photokina al wat testshots nemen.

De foto's zijn onbewerkt en komen rechtstreeks uit de Canon 5D Mark II.

0.00
35mm f/1.4 f/16 11 elementen in 9 groepen 30 cm 72mm Fullframe, aps-c Canon, Nikon 35mm f/1.4 f/16 11 elementen in 9 groepen 30 cm 72mm Fullframe, aps-c Canon, Nikon 35mm f/1.4 f/16 11 elementen in 9 groepen 30 cm 72mm Fullframe, aps-c Canon, Nikon 35mm f/1.4 f/16 11 elementen in 9 groepen 30 cm 72mm Fullframe, aps-c Canon, Nikon 35mm f/1.4 f/16 11 elementen in 9 groepen 30 cm 72mm Fullframe, aps-c Canon, Nikon 35mm f/1.4 f/16 11 elementen in 9 groepen 30 cm 72mm Fullframe, aps-c Canon, Nikon 35mm f/1.4 f/16 11 elementen in 9 groepen 30 cm 72mm Fullframe, aps-c Canon, Nikon 35mm f/1.4 f/16 11 elementen in 9 groepen 30 cm 72mm Fullframe, aps-c Canon, Nikon 35mm f/1.4 f/16 11 elementen in 9 groepen 30 cm 72mm Fullframe, aps-c Canon, Nikon
afbeelding van Raymond

Raymond Luijbregts | Manager contentmarketing

Raymond Luijbregts(32) was hoofdredacteur van Clipboard Publishing van 2005 tot 2014. Hij studeerde journalistiek aan de Fontys Hogeschool in Tilburg en begon op zijn 23e bij dit magazine. Na vele reviews van laptops, smartphones en verhalen over marktontwikkelingen, het web en (open source) software nam hij in 2008 het hoofdredactionele stokje over van Peter Kulche. Hij is tevens de mede-grondlegger en ex-hoofdredacteur van DIGIFOTO Pro.

Zijn interesses liggen bij het internet, social media, blogging, content marketing, SEO en technologie in het algemeen.

Twitter: @rluijbregts
Google+: plus.google.com/+RaymondLuijbregts
Web: 

Bekijk alle artikelen van Raymond