Instagram – perceptie vs realiteit

Instagram – perceptie vs realiteit

Nadja Geskus 1802
Op Instagram zie je de schitterendste foto’s voorbij komen. Zeker foodfotografie is een hot topic op Instagram en de foto’s doen je vaak het kwijl in de mond lopen. Maar in werkelijkheid ziet het beeld er toch wat anders uit. Deze campagne toont een zeer verrassend resultaat.

Campagne

Een Brits keukenbedrijf, Wren Kitchens, probeert de illusie door te prikken van de prachtige afbeeldingen op Instagram. In hun nieuwe campagne ‘A Kitchen Lived In: Perception vs. Reality’ zie je huilende baby’s en gemorste vlekken. Iets wat je op het perfecte Instagramplaatje niet zult terug zien.

Manipulatie

Hoe het perfecte plaatje wordt gecreëerd? Heel simpel, alles wat je niet in de foto wilt hebben, dat laat je er gewoon buiten. Maar Wren Kitchens wilde júist die aspecten in beeld brengen. Ze vroegen een vijftal food bloggers en Instagrammers om foto’s te maken van wat zich buiten het plaatje afspeelde. De resultaten zijn verrassend! Ontplofte aanrechten tot aan huilende baby’s.

Instagram – perceptie vs realiteit

Instagram – perceptie vs realiteit

Instagram – perceptie vs realiteit

Instagram – perceptie vs realiteit

Instagram – perceptie vs realiteit

afbeelding van Nadja Geskus

Nadja Geskus | Redacteur

Bekijk alle artikelen van Nadja