Bouw in Beeldprijs start crowdfundingcampagne

Redactie 547
Stichting Edgar Degas, de organisator van de jaarlijkse Bouw in Beeldprijs, hoopt met een zojuist gelanceerde crowdfundingcampagne tienduizend euro voor de prijs binnen te halen. Sponsors en subsidies worden namelijk steeds schaarser en budgetten daardoor kleiner.

Hulp en steun bij het publiek zoeken voor de financiering van een project wordt steeds populairder. In de kunst- en cultuursector gebeurt het veel, maar ook Obama haalde met crowdfunding 135 miljoen dollar op om zijn campagne te financieren. Het is een handige manier van zaken doen, want behalve dat je een groot publiek bereikt die een bijdrage kan leveren – crowdfunding gebeurt immers via internet -, weet je als initiatiefnemer ook direct hoe groot de interesse voor je project is.

Campagne

Stichting Edgar Degas wil nu met hetzelfde concept geld in het laatje brengen voor de Bouw in Beeldprijs. Met de nieuwe campagne hoopt de stichting tienduizend euro binnen te brengen. Dat moet genoeg zijn om de onkosten en materialen voor de uiteindelijk tien finalisten van dit jaar te bekostigen.

Doneren

Om het voortbestaan van de prijs zeker te stellen kan iedereen een bijdrage leveren via de speciale website of via de PayPal-button op de website van de Bouw in Beeldprijs. Als donateur krijg je ook wat terug. Afhankelijk van je bijdrage word je beloond met een toegangskaartje voor de tentoonstelling(en), een print van het beschikbare werk, een genummerde unieke afdruk van werk van de winnaar(s), een bezoek aan de opening en/of een naamsvermelding in ‘The Hall of Fame’ op de website van het Cobra museum.

afbeelding van Redactie
Door: DIGIFOTO Pro

DIGIFOTO Pro | Redactie

Bekijk alle artikelen van DIGIFOTO