Boekrecensie: LAYERS

Raymond 418
'The complete Guide to Photoshop´s most powerful feature´, zo luidt de onderkop van LAYERS. Daar is wat ons betreft geen woord van gelogen. Het boek legt via een heldere stap-voor-stap-methode uit wat lagen zijn en hoe je deze kunt gebruiken.

Titel: LAYERS, The Complete Guide to Photoshop's most powerful feature
Auteur: Matt Kloskowski
Uitgeverij: Pearson Education
Pagina's: 255
ISBN: 0-321-53416-6
Prijs: $ 39,--

Het verbeteren van je foto's staat hierbij centraal, niet zozeer de lagen zelf.
De enthousiaste en heldere benadering van Photoshop-goeroe Matt Kloskowski maakt van LAYERS een naslagwerk dat beginnende fotografen en 'Photoshoppers' met plezier zullen lezen. Zelfs de nodige humor ontbreekt niet. Dat het boek in Engels geschreven is, mag nauwelijks een probleem zijn. De taal is helder, direct en toegankelijk. Nergens verzandt Kloskowski in technische termen of onbegrijpelijk taalgebruik.

Duidelijk
De opzet van het boek is duidelijk en constant: twee 'stappen' per pagina, begeleid met duidelijke uitsnedes van screenshots. Alle in de workshops gebruikte foto's kun je downloaden, zodat je direct met dit oefenmateriaal en boek naast je pc aan de slag kunt. Dat maakt het cursusboek interessant voor beginners, maar ook voor verder gevorderen valt er in het boek genoeg te ontdekken en leren.

Wil je effectiever en beter leren werken met lagen, dan is dit het boek dat je nodig hebt. Een dikke aanrader.

afbeelding van Raymond

Raymond Luijbregts | Manager contentmarketing

Raymond Luijbregts(32) was hoofdredacteur van Clipboard Publishing van 2005 tot 2014. Hij studeerde journalistiek aan de Fontys Hogeschool in Tilburg en begon op zijn 23e bij dit magazine. Na vele reviews van laptops, smartphones en verhalen over marktontwikkelingen, het web en (open source) software nam hij in 2008 het hoofdredactionele stokje over van Peter Kulche. Hij is tevens de mede-grondlegger en ex-hoofdredacteur van DIGIFOTO Pro.

Zijn interesses liggen bij het internet, social media, blogging, content marketing, SEO en technologie in het algemeen.

Twitter: @rluijbregts
Google+: plus.google.com/+RaymondLuijbregts