Canon: Power to your next step campagne

Redactie DIGIFO... 1189
Amstelveen, 4 juni 2013 – Canon Europa kondigt haar boeiende, nieuwe through-the-line campagne met het creatieve thema ‘Power to your next step’ aan.

Persbericht:

Deze campagne, de eerste van Canon die alle productcategorieën voor consumenten en professionals omvat, weerspiegelt Canon's strategische streven een levenslange imaging partner te worden en combineert dit met het doel consumenten te stimuleren, op te leiden en te inspireren hun 'volgende stap' te zetten in imaging.

Naast een TV-commercial zal ook een radio, print en online campagne ingezet worden. Het inspirerende beeldmateriaal voor de campagne werd gefotografeerd door twee Canon ambassadors, Lorenzo Agius en David Noton. De TV-campagne is het resultaat van Canon's inzicht in de imaging wensen van consumenten en hun verlangen om te leren, om ondersteuning te krijgen en hun vaardigheden op elk gebied van imaging te ontwikkelen. Tijdens de planningsfase gaf onderzoek1 aan dat consumenten graag een volgende stap zetten in de wereld van fotografie, maar dit in de praktijk als een zware opgave zien. Bij het kiezen van productopties en het ontwikkelen van de eigen vaardigheden, zouden veel van hen advies en begeleiding verwelkomen.

Canon heeft als toonaangevend imaging merk een indrukwekkende reputatie waar het gaat om ondersteuning van gebruikers, ongeacht of het op hun imaging reis het
doorgroeien van een compactcamera naar een DSLR of het experimenteren met verschillende opnamescenario's bij weinig omgevingslicht betreft. De nieuwe campagne weerspiegelt dit en toont hoe Canon mensen helpt de 'Power of Image' te verwezenlijken.

"'Power to your next step' is een campagne die Canon's streven om consumenten te stimuleren hun 'next step' in imaging te zetten tot leven brengt," zegt Nigel Taylor, Consumer Imaging Marketing Communications Director bij Canon Europe. "Wij willen iedereen inspireren en ondersteunen bij hun 'next step', ongeacht of dat is in fotografie, video of bij het printen van speciale momenten. Canon heeft voor elke stap een geschikt product, ongeacht of je nu aan het begin staat of een professional bent." De campagne is meer dan een idee voor een advertentie en laat dit streven van Canon via alle marketingkanalen tot uitdrukking komen. 'Power to your next step' zal in-store in Europa aanwezig zijn met opvallend POS-materiaal dat is voorzien van beelden die ook in de printcampagne worden gebruikt. Ook PR- en social media-campagnes zullen de 'next step'-boodschap bij de consument brengen.

Om de campagne verder tot leven te brengen, is een speciale website gemaakt met praktische videotutorials, bedoeld om consumenten te inspireren hun volgende stap in imaging te zetten.
"Videocontent vormt de kern van de campagne," stelt James Gregory, Consumer Imaging Campaign Manager bij Canon Europe. "Consumenten vragen om videocontent die kan worden gebruikt en gedeeld via digitale kanalen en de campagne bevat videotutorials die zijn ontworpen om kijkers te inspireren."

De TV-campagne was een omvangrijk project met drie opnamesessies op 12 verschillende locaties. De crew gebruikte in totaal 63 Canon camera's en 27 EF-objectieven om de opnamen te maken; aantallen die de omvang en de veelzijdigheid van het Canon-assortiment benadrukken. De TV-commercial, geregisseerd door de bekende filmregisseur Thomas Hilland, neemt de kijker mee op een reis langs een serie momenten waarop Canon-gebruikers hun volgende stap zetten met een aantal verschillende producten – compactcamera's, DSLR's, videocamera's, printers en het Canon Cinema EOS-assortiment komen allemaal aan bod. De inspirerende 'next step'-scènes laten zien hoe consumenten zichzelf uitdagen met het vastleggen en produceren van beeldmateriaal, waaronder fotograferen met zoom tijdens kanovaren langs een indrukwekkende gletsjer en fotografie bij weinig licht om de sterren vast te leggen. Het Canon-team werkte met Canon Europe's vaste reclamebureau McGarry Bowen om de campagne tot leven te brengen en de media-inkoop werd verzorgd door PHD.